Z pohádky do pohádky 1.-5.3.
Z pohádky do pohádky 1.3. - 5.3. 2021
Cíl: rozvoj slovní zásoby, dbát na správnou výslovnost, vytvářet kladný vztah ke knize, rozvoj představivosti a fantazie
- Popovídejte si s dětmi o knize (otázky např.):
Z čeho je kniha vyrobená?
Kdo píše knihu?
Kdo je ilustrátor?
Jak se ke knihám chováme?
Kde si knihy můžeme koupit?
Kde si je můžeme půjčit?
- Můžete si s dětmi zahrát hru např. Námětová hra - Na knihovnu, Na knihupectví
- Připoměňte dětem, že březen je měsíc knihy.
- Přečtěte si každý večer s dětmi pohádku - práce s textem:
- Děti pohádku po přečtení převyprávějí. Kdo v pohádce hrál? Jak se pohádkové postavy jmenují? Jak vypadají? Jaké znáš další pohádkové postavy? Jaké jsou kladné x záporné postavy v pohádce? Pohádky nesou často poučení ...
- Děti si nakreslí pohádkovou postavu - dbát na správné držení tužky (pastelky) - dbát na četnnost detailů - ruce, počet prstů, vlasy, oči, nos, atd.
- Báseň: Povídám pohádku
Povídám, povídám pohádku,
že pes přeskočil hromádku.
Povídám, povídám druhou,
že voda teče struhou.
Povídám, povídám třetí,
že na peci spaly děti
a když se hezky vyspaly,
krajíc chleba dostaly.
- Výtvarná a pracovní činnost:
1) Královská koruna (klikni - šablona) - děti si vykreslí a vystřihnou korunu
2) Vyrob si knihu - dokresli děj
- Poslech písničky ,,Večerníček" (klikni - youtube) - pohyb - děti si můžou zantancovat na hudbu
- Pohádka - Svěrák a uhlíř ,,O Budulínkovi" (klikni - youtube)
- Pracovní listy a grafomotorické listy (klikni):
Perníková chaloupka (grafomotorika)
O Budulínkovi (vystřihni a seřaď podle časového děje)
- Pobyt venku: procházka ke knihovně